Sep 27, 2009

Lu fikir la sendiri tajuk nye..

Assalamualaikum..................................(x jawab dose)

ape yang korang rase bla dapat sesuatu dari someone???
msti la best kan...bodoh!! dah tau tanye lagi...
kalau dberi pluang hadiah ape yang korang nak???
oleh sebab nie blog aku, so aku list kan bnda yang aku wish setakat nie..xkan nak ltk list benda yng korng nak plak..kalo zue n shima nak gak tulis kat blog sendiri.huhuhuhu=)
  • buku = buku resepi
  • baju = kain cotton..kalo tshirt xde size.har.har.
  • bunga = bunga matahari la..
  • song = erm lagu ape erk?? hah ''fall for you'' secondhand serenade. h.a.h.a or ''never say never'' by the fray
  • chocolate = x minat satu pun.tapi kalo nak bagi gak nak DAIM jer..
  • kasut = kasut sukan kot..sbb dah hilang sebelah..hahahaha
  • jam = x minat kot. satu cukup~~
  • vacation = pegi Paris. nak jumpa _ _ _ _
rase ny tu je la kowt..sebenar ny x tau nak tulis ape.....tapi ape2 pun appreciate ape yang org bagi..nie die lirik never say never yang aku suke..layan je even korang x suke..sbb lagi sekali nie blog aku..hahaha

Never say never - The Fray

Some things we don't talk about,
Rather do without,
Just hold a smile.
Falling in and out of love,
Ashamed and proud of,
Together all the while.

You can never say never,
While we don't know it,
Time and time again.
Younger now than we were before.
Don't let me go [6x]

Picture,
You're the Queen of everything,
Far as the eye can see,
Under your command.
I will be your guardian,
When all is crumbling,
Steady your hand.

You can never say never,
While we don't know it,
Time, time, and time again.
Younger now than we were before.
Don't let me go [6x]

We're falling apart,
And coming together again and again.
We're crawling apart,
But we fall in together,
Pulling together, together again.
Ooohhh Ahhhhh

Don't let me go [12x]


.: Selamat Hari Raya :.

Ahah!! aku tau msti korang menyampah kan tengok gambar lawa aku kat atas tuh...Biar ar~~
hahaha kitaorang saje je..nak buat kontroversi time raye nie..mmg ramai pon yang jeles huahua..
kat facebook tu mmg dah kene kecam dah gmbar nie..agak la menyesal buat bnda camne..
Cimot tu la suruh aku buat bende2 camne, mmg xde keje namenye..terpengaruh ngn salam perantauan..kempunan nak g overseas~~~pape pon..layan je eak..

By the way, Selamat hari raya, maaf zahir batin buat semua rakan taulan n semua Xs aku.. X-roomate, X-dormate, X-classmate, X-schoolmate, X-boy/girlfriends and X&Y. hahaha

Aug 22, 2009

I Miss You so much!!!!

Salam.....huargh!!!!!!!!!!!lama dah x update blog, hampir 2 months..rindu ooo.. nie yg agak kaku nak menaip, bnyak sangat benda nak story sampai x tau nak citer cam ner.huhuhuhu aku pon x phm..aku xde idea sngt nak mncarut mlm nie, so these are sort of everything that i have done since 2 months ago....lets pictures tell the story. ENJOY!

BIRTHDAY PRANK

Birthday prank nie dr mmbr peers kpd ahli peers,


this stuff is a birthday gift from someone..neither X nor Y ok..plez dont missunderstand..
anyway thanx to You again..i really appreciate it...love it!!

FUTSAL NITEZ

nak tau x~~ kitaorg dapat g final Futsal time ESTOUR lepas.
name team kitaorng is Bumble Bee. Tu atas tu bukti nye..tapi x leh jadi juara sbb saje nak bagi peluang team lain menang, agipon kitaorng dah slalu mng apew..

hamper tu la hadiah nyer...next time xnak hamper dah..BOSAN!!
nak medal..hehehe

nie short meeting b4 games final start...nampak kaki je la..pasal kaki yang nak main..

letih.penat.dehydrate.@#$%&*

nie b4 games...

ERUDIO CAMP

minah(perempuan melayu) ke-2 terakhir..

mentadak mentadukz

last day at Alang Sedayu...miss this moment!!luv u guys!!




Jul 10, 2009

Tido Mati!!!!

premis 1: Bila dah tido, x kisah la ler awal ke lambat kompom ssh bangun.
premis 2: areniem suka tido.
conclusion: areniem tido mati dha~~~

premis 3: kelas RIM kol 10.
premis 4: areniem bangun kol 10.10 am
conclusion: areniem overslept...argh.sory Mdm.

premis 5: kelas RIM postpone kol 10.20
premis 6: areniem x iron baju lagi.
conclusion: ape lagi gosok la baju dulu.hehe

premis 7: bersiap 10 minit.
premis 8: berjalan 5 minit ke blok E.
conclusion: mesti la dah lambat 15 minit....kelas dah mula.

premis 9: bagun lambat.
premis 10: mata sembam.
conclusion: areniem malu dowh ngn classmate..(wut de~)

premis 11: study RIM.
premis 12: kol 12.
conclusion: yeyeyeye....ape lagi balik arr..huhu

premis 13: datang lambat.
premis 14: balik cepat.
conclusion: itu lah areniem_best.

premis 15: sory mak, sory bapa.
premis 16: this is last..(hopefully)
conclusion: boleh caye ke areniem nie?????think!

insaf la areniem....dear my beloved roomates, help me fix this prob!!!

Jul 9, 2009

..:confessions of a broken heart :..

assalamualaikum....(jawab larr)

hai~~~~
apa kaba sume!!??sihat x???x dengar pon!!sihat ke x??jawab la..
poyo aku tnye org...pape je lah areniem!!!
this time aku nak buat confessions secara life kat cni...
nak tau pasal ape.....keep on reading~~
korang nak tau ke sape X n Y???
x yah arr...aku bg tau pun korang bukan nye kenal..baek kita drop the subject..k
actually aku mane ade bnda penting nak confess kat cni melainkan nak story2 aje..

Korang nak tau, weekend lepas kitaorg ade prog under club PEERS, aku dilantik menjadi Facilitator...so aku ada la group sendri ngn budak2 first year..banyak gak arr xtvty ngn diorang yang pasti mmbuat aku tesengih balik bla teringt...

name group aku "GENIUS" (bukan aku bg nama)
tema= 7G+3B=ben10 (hahaha best ape!!)
cheers=
genius oh genius, genius uh uh
genius oh genius, genius uh uh
7G! 3B! ben10!!!!

ahli group aku sangat best!!sporting!!awesome..lantak la group laen kate diaorg lagi bagus!!!
banyak gak experience yang aku dapat...nak citer satu2 mmg x larat dowh~~
so korang rajin2 la involve ngn xtvt kat CFS nie...
tu aje....huhuhu

Jun 28, 2009

X vs. Y

salam semua!!!!!
skarang mood aku tngah #@$%^&* bercelaru..
bercelaru ngn benda yang simple bodoh..
simple bodoh seperti matter of perasaan..
perasaan yang dilemma..
dilemma oleh Y (watak baru dalam hidup) dan X (watak bertahan stakat nie)

siapa Y???apa status Y dlm hati aku??
Entah!! minat jer kot...or suka mungkin...
maybe sayang..cinta x pasti..too young ahakz..''im not a girl, not yet a woman'' kelirukan??kan..kan..kan..


nak tau pasal Y??
Y adalah org yang boleh buat aku malu serta merta, makan berselerak, x kenyang, gune tangn x gune sudu, dan selalu x abis nasik..hebat x die???bole kurus dowh aku kalo tiap2 malam cam tue.

lagi sapa yang tau Y??
mesti la roomate aku ter-kepoh, siap pasang spy, at least Y lepas dari proses saringan diaorg, roomates kate lulus@restu..lawak la hehe..diorg slalu kate aku blushing.''mane ade la wey!! lantak korang la''

cam ne ngn X??
ye la...cam ne erk??aku benci X..tapi aku masih suka X. or should i called it as BENCINTA?? aku dah tekad nak lupakan dia mulai tahun nie, mcm mustahil tapi nothing is imposible..x tau la..bohong kate dah lupa..

ape yang X bole buat kat aku??
X bole buat aku senyum sesorng time reply msg die, benci die tahap gaban tertinggi, buat aku rindu x cover2 dah, n color my life wonderfully..lagi pelik kan??kan..kan..kan..

so, ko pilih sape??
mesti la aku x pilih lagi...dua2 ade kelebihan+kekurangan masing2..yang membezakan X n Y cuma masa aku jumpa diorng...sumpah x suka perasaan nie...

betol ke x ko nie??
intresting Q, aku waras la tyme taip post nie..mcm pelik kan aku ckp pasal X n Y, unknown, or Lelaki??

X Vs. Y , who win my heart??
dunnoe la....nnti la aku fikir dulu, btter aku fokus ngn study...rase sengal gak fikir bab x de dalam course outline nie..banyak lagi benda yang aku kene buat mggu nie, malam PEERs ,thanx akim tolong buat presentation..

tetiba rindu ngn parents...stop lu nak feeling sorng-sorng..dha~~

Jun 19, 2009

hari yang malang......

Pada zaman dahulu, tinggal satu family di pinggir hutan. meraka hidup aman bahagia tak macam aku....ops....apa yg aku merapu nie...actually yang aku nak cita adalah ttng satu hari yang agak malang dalam sejarah hidup aku setakat nie...

Hari: Khamis
Tarikh: 18/06/09
Masa: 8.00 am hingga 5.00 pm
Tempat: CFS IIUM

Bermula alkisah pada hari tersebut aku n roomate nak puasa sesama...pagi tu jugak ada quiz math 3...kepadatan kelas adalah tahap normal...mood pagi tersebut orite jew....

  • 8.00 - aku tunggu Hajar (classmate) nak g kelas math..debor kuat gak time tu sbb nak amek quiz. di pendekkan cerita kawan sblh nak tnye jawapan, aku pon tlg la sikit2 then kitaorg pun terkantoi ngn Mdm, aku time tu guilty giler trus anta kuiz n kuar break jap..but time tu budak laki je banyak kuar dulu aku pun xde tujuan so aku decide nak g Jejantas breakfast.."bang...nak air hoko 1...". dah dapat air aku pun bayor.."arh sedap nye air..."
  • 9.00 - ops!!!!!!!!!!!!aku puasa!!!cam ne nie??alamak...erm xpe la dah terlanjur..habiskan je la..setan sunnguh time tu...ape lagi xde mood la aku pasal guilty kat diri sendiri....
  • 12.00 - kelas RIM...xde pape sngt benda yg berlaku...ops ade dah teringat..Mdm tegur aku guna kertas A4 buat notes...its not a crime rite??Mdm xde elaun agi lor.....
  • 1.00 - op kos la aku g mkn...kate x puasa..huhu malu ngn Zue si roomate yg setia...
  • 2.00 - nie la die...klimaks malang aku hari tu...aku g kelas Chem Lab...yang 'seronok' sngt pasal kelas tu aku sorang je perempuan!!!why on the earth i meet those guys????mmg rase nak menangis la time tu..tapi areniem_best msti cool!!tggu punye tggu die org pun masuk kelas kat SMAWP. tapi aku x tau nak wat ape..tggu n tggu lagi..lastly aku g tmpat beli lab coat kat lab C tanye staff dalam tu mane die org gi..die pun bg tau kat SM2134..argh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!xnak g kelas tu...kalo ikut kate hati mmg dah nak balik bilik time tu..tapi areneiem_best mane bole cam tu...then g la kelas tu..masuk2 je suma pandang..ke aku yang perasan ahaks..aku pun ddk la kat belakang skali..kelas senyap je..aku pun senyap la jugak..pastu Sir kita org pun srh g depan bawak RM10 tuk beli manual...skali lagi aku x tau cam ne nak grip sbb aku x bawak duit!!wat the hell ngn aku nie..at giliran aku plak g tau la kat Sir xde bawak duit...then kitaorg sambng blaja@briefing.
  • 4.00 - Yahoo!!!kelas abis..ape lagi aku dulu kuar ikut pintu blakang..tapi aku kene tggu lagi pasal aku nak jmpa Sir nak g tau tukar kelas...time aku tggu kat luar adelah bbrapa hamba Allah yang nak pedajal aku. mula2 ok lagi tegur aku bg tau " Have a Nice Day'' What???it is nice to be with them???yuck!!!!anyway thnx for that..aku g tau dalam hati je la..then x abis agi..ade saki baki klas mate nak kat balakng tu plak lagi sopan tegur...diaorg "aii merajuk ke?'' ''ala xkan merajuk agi'' <<<<--- lebih kurang la cam ni diaorg kenekan aku..huhuh rase nak bagi penampor free je time tuh..silap ari bulan kene backhand ngn aku diaorg tu..pas tu aku pun jumpa la Sir bincang pasal tukar group..kalo xde kelas nak terima aku tepaksa la jumpa dia org balik.oh tidak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 5.00 - latih lalu tidur dalam bilik...
tu jer la kot............huhu sory terlebih panjang plak story...btw nice reading...


Jom buat Yong Tau Fu


Bahan-bahan ( 5-6 orang )

  • 10 tangkai cili kering
  • gula melaka atau kurozato
  • bijan goreng
  • gula(kalau kurang manis)
  • 1 s.k garam
  • 3 cm belacan
  • 300 ml air
  • 1 sudu besar minyak
  • 1 1/2 s.b tepung jagung dibancuh dgn 50 ml air
  • sedikit ajinomoto

Cara-cara

  1. Masukkan minyak dalam kuali. Goreng cili kering sehingga garing dengan api yang kecil.
  2. setelah garing, angkat dan blend cili kering dgn sedikit air.
  3. panaskan air bersama gula melaka. Masukkan cili yang telah dikisar tadi dan juga belacan.
  4. setelah mendidih, masukkan bancuhan tepung jagung untuk memekatkan kuah.
  5. masukkan garam, ajinomoto dan gula(jika gula melaka kurang manis).
  6. masukkan bijan goreng dan siap untuk dihidang bersama hotdog, kangkung,fish cake dan lain-lain.
berani tanggung cuba la....best!!!

May 11, 2009

final exam just in corner..

salam.....
hurm~~urm~~erm~~~
xtually bnyak sangat benda nak share...tapi terlebih active trus jam...
ni kesan mkn msg lebih kot...
exam exam exam 99x
bla la nak abis..well biasa la, itu baru ujian yang manusia bagi..x kira lagi ujian yang Allah kasi..
so jangn la nk merungut.
well bila dah tension ngn study nyer mcm2 la idea kuar nak wat perangai pelik..
k tengok jer la ape yang aku n member dah buat...zzaZZ!!!


dewa pasu bunga.....6 hands..

x larat ke??? aku jentik je tumbang kot!!

sape tiru sape nie????mane lagi real???

tekanan jiwa = tekanan udara

wang ke nyawa??? pilih cepattt~~~!!!

saye pilh nyawa kot~~~

jap2 saye pilih wang kot~~~ngaaa

jangan lari..ko ugut aku tadi kot..hey!!!

shh.....senyap aku nak terjah nie...

sianye...ade sape2 nak tolong ikat jamin tuk 3 orng nie???

hek eleh...sini je rupe nye..bikin suspen jer..

lelong2...murah2...pilih kak, abg,makcik, 2 singgit jer (2=sepasang)

kita org la sidang redaksi yang syok sendiri...

May 7, 2009

antara exam dan balik.....

holla.....im back!!! bukan kat blkang ye..
lama dowh x menaip....terasa kejang jejari ini..
back to main topic..aku dah nak masuk mggu exam final..ada 3 subjek yang kene aku master..
math 2, phy lab, n comp...
lepas aku exam, BALIK!!!
..balik Swak..
citer pasal balik plak, aku amik flight pagi...means here aku kene berada kat lcct kol 5 am
huhuhu ngeri la sorng2 tapi ni dah kali ke2 aku kene cam tu..so korang
jangan risau..ahakz..
aku nak tnye korang..sapa nak ikut aku balik swak???
emak aku blanja..sapa nak????cepat dont miss dis peluang!
tapi die bagi syarat...korang nak tau syarat die ape??mudah n ringkas aje..truskan mmbaca..

1) calon msti la islam, baligh, merdeka dan bebas dari hutang.
2) terdiri dari warganegara msia dan memiliki my card yang sah.
3) memiliki perwatakan yang menarik, hormat org tua/muda dan bersopan santun.
4) berusia antara 17-20 tahun sahaja.
5) mengenali nurhanim as well.
6) solat 5 waktu, dan beramal soleh.
7) ade wang yang cukup.
8) selebih nye ikut terma dan syarat yang dikenakan.

Isi slogan ini dengan 12 patah perkataan.

Nurhanim adalah seorang pelajar yang hebat kerana
____________________________________________________________.

slogan yang terbaik akan terpilih sebagai pemenang. pemilihan akan dibuat oleh emak ku dirumah sana. keputusan die adalah muktamad. berani korang nak lawan die??? tengok emak sapa la..

p/s: kepada pemenang, sebelum pegi pastikan anda menempah tiket sendiri pegi dan balik pada 17/5/09 tarikh berlepas dan 1/06/09 tarikh balik. ini kerana emak ku hanye blanja korang makan kat rumah aku je..harap ambil perhatian. terima kasih.

YEY!!!!nak balik...jom ikut aku..